Vill du lägga till ett evenemang i kalendern, kontakta info@backsbyforening.se

• This event has passed.

Spännande Påskäggsjakt

19 april, 2014 kl 10:00 - 11:30

30kr

Påskäggsjakt i Bäck!

På påskafton arrangeras en Påskäggsjakt i skogen mellan Bäck och Västbyggeby.

En slug påskkärring har gett Bäckbarnen en utmaning: Klara hennes kluriga orienteringsslinga och få ett påskägg fyllt av godis när du lämnar in ditt stämplade kontrollkort vid målgång!

Påskägg

Med karta i hand ska sex orienteringskontroller stämplas tillsammans med vuxen person. Kontrollerna ligger tätt inpå varandra och är lättorienterade. Banans längd är 600 meter och stövlar eller grova skor är säkrast att ha när ni passerar sista diket… i övrigt torr mark.

Kostnad: 30:- per ägg. Kontant betalning före start. Eventuellt överskott går till Bäcks Byförening.

Anmälan: senast onsdag 16/4-14. Vi behöver anmälan för att veta hur många ägg vi ska köpa in. Anmäl till info@backsbyforening.se eller via SMS till 0709-323140. Skriv namn på barnen som ska orientera i anmälan.

Drop-in-start mellan 10.00 och 11.00.

Plats: Start och målgång vid ladan på skogsvägen mellan Bäck och Västbyggeby (markerad på kartan här nedan)

Start påskäggsjakt

Välkomna önskar Bäcks Byförening genom Maria Jansson och Klas Rosander