Vinn Lenas VIP byvandring

VI har ju utlovat ett sista påskägg runt boken och i dag släpper vi en fantastisk nyhet.

I 10 st av exemplaren av ”Bäck, byn där dörrarna aldrig stängdes” som gått ut under boksläppet har tryckfelsnisse lagt till en felaktig fornlämningssymbol, ett R på kartan. Det berodde på att korrekturgruppen missade detta, trots alla försök att få det rätt. En bild råkade tyvärr komma iväg som den inte skulle och några ex han tryckas.

Vi valde dock att låta dessa gå ut ändå eftersom det inte påverkar helheten i boken. VI gör nu istället en liten kul grej runt detta och lottar ut två guldbiljetter till Lenas VIP byvandring som görs i sommar.

Du kommer att hämtas i limousine (bor du i Bäck får du åka några varv) och bjuds på champagne (alkoholfritt finns) och snittar på väg till startplatsen.

Varje guldbiljett inkluderar två personer så vinner du får du ta med dig en vän så ni kommer totalt att bli 4 deltagare. Skulle du ha problem att gå så erbjuder byföreningen hjälp även med detta.

Denna VIP-byvandring är framtagen i samarbete med Bäcks byförening och lokala företagare i byn. Det innebär att du också kommer få goodiebags från alla dessa företag. Det är fritimmar på arbeten och trädgårdsredskap – allt vad du kan tänka dig.

Lena och ytterligare någon i kulturhistoriska gruppen guidar er i en heldagstur runt byn, Ni utgår kl 09 på lördagmorgon den 7 juli från Erskers och tar paus för lunch i en nära liggande trädgård. Byvandringen avslutas runt 16 med en tre rättersmiddag på en lokalt belägen restaurang i Valbo. Sedan kör limousinen hem er för en väl förtjänt vila.

Givetvis får ni ett signerat ex av den korrekta boken om Bäck också!

Se här hur du vet om du har den ”extra fornlämnings-missen”

Har du symbolen i din bok kan du vinna guldbiljetten!

Om du har den extra fornlämningsmarkeringen, snett under Ludvigsberg, stort grattis du är ett steg närmare en vinst!
Sista dag att tävla är i dag den 1 april 2018.

Klicka här för att läsa hur du kan vinna den gyllene biljetten!