Korrekturläsning av boken om Bäck pågår

Bäcks byförening firar i år 5 år i sin nuvarande form och lagom till jubileumsåret börjar boken om Bäck, med titeln Bäck, byn där dörrarna aldrig stängdes, nu närma sig release med stormsteg. De senaste veckorna och kommande dagarna ägnas åt korrekturläsning av boken, som är på över 200 sidor, och man justerar, uppdaterar och korrigerar text för fullt.

Bäcks kulturhistoriska förening med Lena ”Arons-Lena” Larsson i spetsen lägger ner hela sin själ detta projekt och hälsar att de gör allt för att resultatet ska bli så bra som det bara går. Tyvärr tvingas vi flytta fram det preliminära boksläppet under februari till någon gång i mars pga en del ändringar.

Vi hoppas naturligtvis att intresset är stort för boken som kommer tryckas i en upplaga på 300 ex.

Mer information om boken kommer om ca en vecka.

Bybor som prenumererar på byföreningens veckobrev får information via e-post. Du som inte bor  Bäck, men ändå vill ha information om boken kan följa status på vår boksida där du också kan lämna din e-postadress så vi kan hålla dig uppdaterad om boksläppet.