Sökes: Hjälp till sommarskoj i Bäck

Hej bybor!

Tro det eller ej men snart så är det sommar och sol 🌞 ute och sommarlovet närmar sig med stormsteg… Det finns flera duktiga barn, ungdomar och vuxna i byn som är lite av experter på sina områden. Tycker inte ni att det vore jättekul att få använda dessa förmågor och få igång byn med lite aktiviteter för barnen som bor i Bäck i sommar?

Jag hoppas att det finns intresse bland barn och föräldrar i byn att hjälpa till och ordna en fantastiskt kul sommarlovsvecka i sommar.

Tanken är att man inte ska behöva ta sig iväg så långt hemifrån och att det inte ska kosta mer än att familjen är medlem i vår byförening.

Vi försöker ha som mål att ordna en liten aktivitet varje dag mellan 1-5 juli med start ca kl 09 till så länge man känner att det behövs.

Det kan vara fotboll, femkamp, brännboll, cykling, hinderbana, lekar, pyssel, hemslöjdning, tovning, cykel/badtur till Mackmyra, talangjakt, målning, täljning – ja allt vad ni kan komma på och vad ni vill dela med er av.

Förhoppningsvis kan Bäcks byförening sponsra med mindre utlägg för material som kan behövas, inom rimliga gränser (ej verifierat ännu).

Denna aktivitet ska vara gratis för boende i Bäck. Vi vill såklart helst att man dessutom är medlem i byföreningen innevarande år. Kompisar som vill delta i aktiviteten kan man be bli stödmedlem i Bäck genom att swischa 100 kr till 12345 48 400 och skriva stödmedlem i meddelandet.

För att utföra detta projekt behöver vi fem frivilliga personer/grupper som tar varsin dag med ett tema per dag. Låter det intressant?
Kolla med era barn och ungdomar där hemma om de vill hjälpa till. Det är en bra erfarenhet att göra en sådan här grej!

Skriv gärna ned en dagplanering och vilka dagar ni kan utföra detta.

Ett exempel på en planering kan vara t ex:

Hej! Måndag den 1/7 ordnar Pelle och Lisa en fotbollsdag för barnen i Bäck. Barn under 7 år bör ha med sig minst en förälder (man kan ha ansvar för flera barn).

09:00 Samling för fotboll, ta med oömma kläder
10:00 Mellis
10:15 Straffsparkar
10:45 Fotbollsmatch
11:30 Avslut

Anmälan krävs till.. (och så anger man den e-postadress eller telefonnummer man kan ta emot anmälningar på) senast X/X. Detta sköter man helt själv som ansvarig för en dag.

Alla planeringar mejlas sedan ut i veckobrevet och publiceras på vår Facebook-sida så man får anmäla sig.

Intresserad av att ordna en dag?

Mejla till info@backsbyforening.se så försöker vi få ihop ut fem aktiviteter, blir det fler än fem kanske vi kan förlänga detta en vecka framåt!

Man behöver vara minst en person över 15 år för att anordna en aktivitetsdag och gärna att man är minst två totalt som tar dagen ihop. Det kan gärna vara barn och föräldrar som tillsammans gör en dag.

Alla som deltar i aktiviteten kommer göra det under eget ansvar så har man mindre barn bör nog en förälder följa med.

Henrik Rossini, Bäckvägen 88