Återbruksdag med loppis i Bäck

Den 17:e augusti anordnas en återbruksdag i Bäck med tillhörande loppis. Vi vill att det ska bli en härlig dag i byn.
Under dagen kommer olika aktiviteter hållas.

Fikaförsäljning kommer finnas. Även tipsrunda och ev aktivitet för barn. Info kommer löpande. Håll dig uppdaterad via hemsida, sociala medier mm.

Återbruksdag med loppis och närproducerat klockan 10-13.
Använd regniga sommardagar att rota fram dina gamla prylar som inte längre används och sälj på återbruksdagen den 17:e augusti. Har du ägg, hantverk, honung, grönsaker, must eller annat kul kan du givetvis sälja även det. Tanken är att ta tillvara på det vi har närproducerat, och vi vet att det finns många kreativa själar i byn som skapar, odlar och plockar. Så ta chansen att visa vad du har för godsaker. Kanske hittar du någon ny favoritsak i byn du inte visste om…

Vill du vara med och sälja?
Vi ser fram emot många säljare i år. Förra året blev loppisen inställd på grund av för få anmälda. Men i år tänker vi att det ska bli av igen, nu med mer aktivitet, fikaförsäljning och akivitet för barn mm. En härlig byadag i Bäck helt enkelt. Planering pågår och det kan tillkomma aktiviteter.

Anmäl att vara med på loppisen till byadag@backsbyforening.se. Det är gratis för medlemmar i byföreningen och kostar endast 50:- för andra. Bor du inte i Bäck men vill vara med och sälja går det superbra. Eget bord medtages.

OBS! Minst 12 säljare behövs för att loppisen ska bli av!

Anmälan till: byadag@backsbyforening.se

/ Styrelsen