På påskafton arrangeras en Påskäggsjakt i skogen mellan Bäck och Västbyggeby.

En slug påskkärring har gett Bäckbarnen en utmaning: Klara hennes tipspromenad och få ett påskägg fyllt av godis när du lämnar in ditt kontrollkort vid målgång!

Påskägg

Tillsammans med vuxen person ska barnen gå en snitslad slinga i skogen. Under slingans gång ska barnen svara på kluriga frågor i en tipspromenad.

Kostnad: 20:- per ägg för medlemmar och dessas påskgäster. Ni som ännu inte betalt medlemsavgiften kan passa på att göra detta i samband med påskäggsjakten (100 sek). Ni betalar antingen kontant vid start eller till föreningens Swishkonto: 12345 48 400. Skriv påskäggsjakt och deltagarnamn på barnen som ska ha ägg.

Anmälan: senast tisdag den 11/4-17. Vi behöver anmälan för att veta hur många ägg vi ska köpa in. Anmäl till info@backsbyforening.se eller via SMS till 0709-323140. Skriv namn på barnen som ska delta i anmälan.

Drop-in-start mellan 10.00 och 11.00.

Plats: Start och målgång på skogsvägen som går ner mellan Bäckvägen 73B och Bäckvägen 75. Tänk på att välja ”rätt skor för dagen”.

påskkarta

Välkomna önskar Bäcks Byförening!