Hyr Bäcks Popcornmaskin till ditt kalas!

Bäcks byförening har nu en popcornmaskin som vi hyr ut till våra medlemmar.

Den är väldigt enkel att använda och rengöra.
Rekommenderas att man använder kokosfett för att bästa smak (ca 50 ml kokosfett och 150 ml popcornkärnor åt gången).

På maskinen finns en knapp för power/belysning, en för att starta värmning (HEAT) och en för att röra om i grytan (TURN).
När poppande slutat stäng av HEAT och TURN. Tippa ut grytan i behållaren och fyll på igen.

Hyreskostnaden för medlemmar i föreningen är 250:- för tre dagar (t ex fredag-söndag). Då ingår just nu en påse popcornkärnor och ca 10 popcornbägare. Vill man ha fler popcornbägare kostar de 5 kr/st.

Maskinen hyrs endast ut till boende medlemmar i Bäck.

Värdet på maskinen är ca 4500 kr. Eventuella skador ersätts av hyresgästen så vi rekommenderar att ni har en allriskförsäkring ifall en olycka händer.

Maskinen ska alltid återlämnas i det skick ni fick den i. Dvs rengjord.

Mejla info@backsbyforening.se om du vill boka in maskinen. Tillgänglighet i kalendern på denna sida.

För betalning: Swischa till föreningen på 12345 48 400 och ange ditt namn + popcorn vid betalning.

via GIPHY