Extrainsatt påsksnapsjakt för vuxna

Det blev ett himla stort tryck på barnens påskäggsjakt och många bybor i Bäck har hört av sig och efterfrågat något kul för vuxna. Efter ett snabbt beslut har i dag 1 april i byföreningen beslutat att testa en påsksnapsjakt för alla som har åldern inne. Legitimation krävs för att delta, minimum 20 år.
Även denna ”jakt” kommer att ske på påskafton, men med start 18.00 då påskmaten trillat ner.

Tillsammans med minst en nykter person per grupp ska ni gå en snitslad slinga i skogen runt Bäck (se karta nedan). Längs med slingan kommer ni få ledtrådar om var snapsarna finns gömda genom att svara på kluriga gåtor. Snapsarna kommer att paketeras i sk provrör som är märkta. OBS! Endast ett rör per gömställe  och person tillåts.

Anmälan: senast lördag den 1/4-17. Vi behöver anmälan i kommentar här på hemsidan, på vår Facebooksida eller via e-post till snaps@backsbyforening.se för att veta hur många snapsar vi ska köpa in. Skriv in antal vuxna som du anmäler. Tipsa gärna om din favoritsnaps också så vi köper in rätt!
Start: mellan 18.00 och 19.00.
Plats: Start och målgång vid korsningen Skräddarsvägen/Bäckvägen. Tänk på att välja ”rätt skor för dagen”.
Kostnad: 100 kr per deltagare (betalningsinformation finns på denna sida – http://backsbyforening.se/betalningsinformation)