Teddybjörnsjakt

I dagens Arbetarbladet kan man läsa om en ny trend

Virustider innebär inte att barn ska vara utan äventyr. I bostadsområdet Barrsätra i centrala Sandviken har gosedjuren tagit plats i fönstren, ett initiativ som nu sprider sig över Sverige.

Arbetarbladet 9/4 2020

Idén kommer från USA och är skapad pga aktuellt läge för att hitta på lite kul för barn.

Join the movement of placing a teddy bear (or any stuffed animal) in a window for children of your community to find while on walks.

Man placerar helt enkelt en nalle i sitt fönster och registrerar sedan platsen på en hemsida. Barnen får sedan koordinater och kan gå förbi nallarna i sitt område och kolla in gosedjuret i fönstret.

Gå in på sidan teddybearhunt.one och registrera er nalle med.