Familjedag/städdag i Bäck

I-Love-Autumn-icon

Lördagen den 4 oktober städar vi upp i byn och kombinerar detta med lite fler aktiviteter för hela familjen. (uppdaterad info 28/9) Vi börjar dagen med städning av hockeyrink, lekplats, fotbollsplan och längs vägarna. Alla deltagare bjuds på korv efteråt.

HÅLLPUNKTER
från kl. 10.00
– Städning kring hockeyrinken, fotbollsplanen/lekplatsen, längs Bäckvägen. Vi hjälps åt att röja ogräs/sly och plocka skräp. Hockeyrinken prepareras för spolning i vinter. Det som ska göras är att snickra klart ena kortsidan på kuren samt slå av på och runt hockeyplan. Ta med hammare, trimmer eller annan lämplig utrustning.
– Öppen lek inne på hockeyrinken och vid lekplatsen/fotbollsplanen. Kanske barnen kan skapa en hinderbana tillsammans medan de vuxna städar?
– Tipspromenad vid hockeyrinken
– Information om grannsamverkan vid hockeyrinken (broschyrer).

Det finns även utrymme för frivillig bakluckeloppis, skördemarknad, försäljning av hembakt, perennbyten eller liknande vid hockeyrinken. Det går bra att ställa upp baklucka eller ett bord (ta med eget) med väl märkta varor och en burk att lägga pengar i om man inte kan vara på plats hela tiden (under städning).

från kl 12.00
Byföreningen bjuder på korv med bröd och dryck vid hockeyrinken till alla som hjälpt till att städa, övriga kan köpa till självkostnadspris.
Anmälan till Bäcks fotomaraton vid värmestugan vid Hockeyrinken, lös mer på separat sida http://backsbyforening.se/fotomaraton

från kl. 13:00
Byvandring med Lena Larsson aka ”Arons-Lena”, samling vid hockeyrinken (ca 45 min) INSTÄLLT PGA SJUKDOM

Med hopp om en trevlig förmiddag och många deltagare i Bäck.

Ansvarig: Bäcks Byförenings fest och idrottsgrupp via Henrik Rossini, 0730-556145